Sunday, December 03, 2006

第一個中文 Post

這個 blog 開張了這麼久,還是頭一回用中文 post 呢。這麼多年了,也許我中文寫作的 skill (本來就不是很好) 大部份都還給老師了。但沒辦法,今天的心情不是 angmoh-派的。

I apologize to my readers who don't understand Chinese. It's just that my thoughts sound more authentic in Chinese today. I'll try to be back with a normal post soon.

剛看完周華健的演唱會。他常來辦,但我還是頭一回去。當然是有某方面的 preconceptions, 因為也看過一些他演唱會的片段。例如,我知道這一定會是個有誠意的演出。我也有預感,這將是個懷舊的夜晚。

我沒有失望。

從《心的方向》開始,熟悉的歌曲一首接一首。20 年了,這 20 年的記憶還真不少。今晚,就像翻開舊相簿一樣,有很溫馨的感覺。我不顧身邊靜靜的 uncle auntie, 開口和華健一起唱著,大聲唱著。唱的是我的過去,我的回憶,我的成長過程。

我發現到,我真的隨著周華健的音樂,長大了。

聽著《有故事的人》,我不禁發覺眼眶竟濕了,自己也不知為何。《愛相隨》是一首我曾經聽到厭倦的歌,因為當時實在是 overplayed。但現在一聽到前奏,又很奇怪的湧起深深的感動。

今晚,我很開心。

華健,謝謝你。

9 Comments:

At 2:20 AM, December 03, 2006, Anonymous Anonymous said...

Hey, not bad at all, tho will do better without the "preconceptions", "uncle auntie" and "overplayed" etc. 《有故事的人》makes me sad too, guess eveyone has a story, that's why. And his version is definitely nicer than Ocean's.

 
At 3:54 AM, December 03, 2006, Blogger cinewhore said...

That's 'cos I don't know the Chinese equivalents. Well, and uncle and auntie sound more authentic than 叔叔嬸嬸.

 
At 8:27 PM, December 03, 2006, Blogger Mun Yang said...

哗!我读了你的Post, 真的是哑口无言。用华语来表达你的心情, 我只能说一声,“Bravo”,因为我不知道如何用华语说那句话。

 
At 4:35 AM, December 04, 2006, Anonymous Anonymous said...

中文学会万岁!!! 哈哈哈!
好怀念!

qw

 
At 6:38 PM, December 04, 2006, Blogger 우찌유 said...

不要用‘pinyin'会出来繁体字的。用ITABC才对~
我都一直用华文与中国人沟通。哈哈。看你打出来的还有点不到水准喔!

开玩笑的啦。

 
At 11:09 PM, December 04, 2006, Blogger cinewhore said...

我知道。我的 Mac 難道我不會用嗎?我就是喜歡用繁體字。我的 iTunes 裡全都是繁體字。

 
At 2:43 PM, December 06, 2006, Anonymous Anonymous said...

i din noe u like his songs...

quite decent, ur chinese still alright...not that rusty... but how long u took to write this entry?

-ww

 
At 5:34 PM, December 06, 2006, Blogger cinewhore said...

As anyone who's ever typed in Chinese can attest to, the typing very often takes much, much longer than actual writing.

And Mun, honestly, I'm impressed. Haha.

 
At 10:05 AM, December 08, 2006, Anonymous Anonymous said...

yep i know that, but just curious, how long did you take?

-ww

 

gimme some mindfuckery

<< Home